Po rekordno hitri vzpostavitvi e-trgovine, ki jo je narekovala epidemija COVID-19, je Bauhaus nadgradil svoje spletno poslovanje z implementacijo sistema za upravljanje s podatki o izdelkih (PIM).
Če je bilo v času prvih omejitev zaradi COVID-19 globalnemu tehničnemu trgovcu Bauhaus pomembno predvsem to, da prodajo svojih izdelkov čim hitreje preseli na splet, je kasneje narasla potreba po tem, da s temi izdelki tudi učinkovito upravlja.
Vsak izmed več deset tisočih izdelkov, ki si jih lahko ogledate v spletni trgovini, je namreč opremljen z različnimi podatki in atributi, kot so naziv izdelka, opis, cena, tehnične specifikacije, slike, navodila, prevodi v tuje jezike … Slednje je sicer mogoče uvažati in urejati znotraj ecommerce platforme (Magento), a izziv se pojavi, ko so viri teh podatkov razpršeni. Nenehno iskanje in usklajevanje informacij, ki so lahko shranjeni bodisi v ERP-ju, raznih Excelovih tabelah, v podatkovni bazi pri dobavitelju itd. terja svoj čas in energijo. Problematičen pa ni zgolj uvoz podatkov iz različnih virov, temveč tudi njihov izvoz v druge kanale, kot so katalogi, e-novice ali mobilne aplikacije.
Da bi optimizirali spletno poslovanje in poenostavili upravljanje s podatki o izdelkih, smo za Bauhaus implementirali rešitev PIM (Product Information Management). To je programska oprema za zbiranje podatkov, slik in videoposnetkov izdelkov iz različnih virov, ki hkrati nudi tudi močna orodja za obogatitev informacij o izdelkih ter njihovo distribucijo na več kanalov. Na trgu obstaja več različnih ponudnikov rešitev PIM, kot sta na primer Pimcore in Akaneo. Za potrebe Bauhausa smo implementirali platformo Pimcore in to jo tudi ustrezno prilagodili njihovim specifičnim zahtevam.
Pimcore je produkt avstrijskega podjetja Pimcore GmbH, ki ga je mogoče brezplačno prenesti z njihove spletne strani, saj je registriran z odprtokodno BSD licenco. Uporablja se za centralizacijo in manipulacijo s podatki, ki jih po začetnem uvozu lahko poljubno bogatimo, spreminjamo in izvažamo v najrazličnejše kanale, med drugim tudi v spletno platformo Magento. Na ta način uporaba vseh drugih virov podatkov ni več potrebna. In kar je v primeru Bauhausa še posebej dobrodošlo, Pimcore na istem mestu nudi tudi upravljanje s prevodi, kar omogoča, da se izdelki, ki so na voljo na tujem trgu, urejajo preko istega uporabniškega vmesnika.
Glavne prednosti Pimcore, ki jih velja posebej izpostaviti:
- Pimcore rešitev temelji na odprti kodi in ima dobro razvito partnersko mrežo ter podporo skupnosti,
- ima modularno zgradbo, ki omogoča nameščanje poljubnih razširitev, s katerimi lahko razvijamo funkcije, prilagojene potrebam naročnikov,
- ker gre za centralizirano bazo podatkov, rešitev zagotavlja, da ne prihaja do podvajanja podatkov v drugih sistemih,
- vse funkcije so na voljo tudi prek spletnega REST servisa, kar omogoča enostavno integracijo z drugimi aplikacijami,
- rešitev omogoča enostavno povezovanje s spletno platformo Magento.