Si želite povečati obisk svoje spletne strani, vendar ne veste, kje začeti?
Morda ste že slišali za SEO, vendar niste prepričani, kako deluje. Če je temu tako, potem je ta prispevek kot nalašč za vas. V tej objavi se boste naučili osnovnih postopkov optimizacije spletnih strani, ki jih z nekaj truda in vloženega časa lahko izvedete sami.
Kaj je optimizacija spletnih strani?
Optimizacija spletnih strani (SEO) predstavlja postopek izboljšanja vašega spletnega mesta za povečanje njegove vidnosti, ko ljudje iščejo izdelke ali storitve, povezane z vašim podjetjem, v Googlu, Bingu in drugih iskalnikih. Boljša kot je vidnost vaših strani v rezultatih iskanja, večja je verjetnost, da boste pritegnili pozornost in k svojemu podjetju pritegnili bodoče in obstoječe stranke.
Kako spletni iskalniki določajo uvrstitve iskalnih rezultatov?
Iskalnik, kot je Google, indeksira spletne strani (v kolikor ni določeno drugače). Po izdelavi spletnega mesta in njegovi javni objavi, ga spletni pajki (»crawlers«) preiščejo, da razumejo informacije, ki jih vsebuje, in ga ustrezno indeksirajo, tako da se prikaže v obliki relevantnih rezultatov iskanja. Spletni pajki so dandanes sposobni razumeti kontekstualizirane informacije (besedilo, strukturo in nebesedilno vsebino) na vašem spletnem mestu ter jo indeksirati na podlagi različnih dejavnikov, kot sta ustreznost in avtoriteta.
Da bi vplivali na to, kako spletni pajki razumejo vaše spletišče in ga uvrščajo med rezultate iskanj, morate vaše spletno mesto kar najbolje optimizirati. Kako, boste izvedeli v nadaljevanju.
Kako optimizirati spletno stran?
Oglejmo si 10 bistvenih SEO nasvetov, s katerimi lahko takoj izboljšate svoje spletno mesto.
1. Raziščite ključne besede
Ključne besede igrajo pomembno vlogo pri optimizaciji spletnih strani. Ključna beseda je pravzaprav tisto, kar bodo ljudje vnesli v spletni iskalnik, ko iščejo izdelke in storitve ali ko poskušajo najti rešitev za svoj problem. Iskalniki, kot sta Google in Bing, bodo najbolj ustrezno vsebino povezali z iskanjem svojega uporabnika in zagotovili najbolj natančne rezultate s spletnih mest, blogov in slik. Zato je cilj vaše raziskave ključnih besed ugotoviti, katere ključne besede lahko na vaše spletišče privabijo največ obiskovalcev in hkrati pripomorejo tudi k boljši konverziji.
Krajše ključne besede imajo običajno večji obseg iskanja. To pomeni, da se je z njimi težji uvrstiti na prva mesta v rezultatih iskanja. Dolgorepe ključne besede (»long-tail keywords«) imajo manjši obseg iskanja in so v primerjavi s prvimi zelo specifične. Najbolje je, da izberete mešanico obeh – dolgih in kratkih ključnih besed.
Na spletu vam je na voljo veliko brezplačnih orodij za raziskovanje ključnih besed. Ta orodja vam lahko pomagajo začeti, vendar imajo svoje omejitve. Brezplačna različica vam pogosto ne bo dala enakih rezultatov, kot bi jih pridobili z uporabo plačljive različice ali z najemom SEO strokovnjaka.
Čeprav so ključne besede bistvenega pomena, niso edini dejavnik optimizacije spletne strani. Za povečanje prometa se morate osredotočiti tudi na druge pomembne vidike, ki jih predstavljamo v nadaljevanju.
2. Uporabite ključne besede na spletni strani
Vsaka spletna stran ali blog prispevek vsebuje različne ustrezne ključne besede. V idealnem primeru bi se izbrane ključne besede morale pojavljati v:
• naslovu strani ali prispevka
• URL naslovu
• znotraj besedila, predvsem pa v prvem in zadnjem odstavku vsebine
• znotraj nadomestnih besedil slik
Ključne besede se morajo v besedilih strani pojavljati čim bolj naravno, zato z njihovo uporabo ne pretiravajte, saj ste v nasprotnem primeru lahko kaznovani s slabšo uvrstitvijo med iskalnimi rezultati.
3. Vnesite ključne besede v meta naslov in meta opis strani
Dodajanje ključnih besed v meta naslov in meta opis posamezne strani pomaga izboljšati njeno vidnost v iskalnih rezultatih, saj bodo uporabniki na ta način hitreje opazili vašo vsebino. A čeprav bi morda na prvo žogo želeli pritegniti pozornost s privlačnim ali pomenljivim naslovom, je pomembno tudi, da meta podatki natančno predstavljajo vsebino prispevka. Če obiskovalci kliknejo vašo objavo in pričakujejo eno stvar, najdejo pa nekaj drugega, bodo verjetno razočarani – in se morda ne bodo več vrnili, s čimer bodo Googlu sporočili, da jim vaša stran ni v pomoč. Posledično se bo vsebina za dane iskalne izraze uvrščala nižje na lestvici iskalnih rezultatov.
4. Uporabljajte prijazne stalne povezave
Stalna povezava je URL naslov, ki ga vidite, ko dostopate do spletne strani. Stalne povezave povedo veliko o celotni strukturi vaše spletne strani, zato ne smejo biti predolge, hkrati pa morajo jasno opisovati, o čem spletna stran govori. Slednje je pomembno tako za bralca, kot tudi za spletnega pajka, ki preiskuje vaše spletišče. V svojem URL naslovu uporabite jasne in smiselne besede, da ljudem pokažete, do česa dostopajo, in da pomagate kontekstualizirati splošne informacije. Kot že samo ime pove, stalna povezava je trajna, zato je pomembno, da za vsako stran na vašem spletišču določite takšno, ki jo kasneje ne bo potrebno spreminjati. Iz tega razloga uporaba datumov ali informacij, ki se lahko spremenijo, ni priporočljiva. Starejše strani se namreč med iskalnimi rezultati uvrščajo višje, saj jim je s časoma že uspelo pokazati avtoriteto s področja, ki ga pokrivajo.
5. Smiselno povežite strani in druge vsebine med seboj
Če je vsebina, ki jo trenutno pišete, povezana z drugo objavo na vašem spletišču, ju medsebojno povežite. To bo prispevalo k boljši uporabniški izkušnji, kar bo bralcu pomagalo pri nadaljnjem odkrivanju sorodne vsebine in navigaciji do drugih prispevkov. Pomagalo pa bo tudi spletnim pajkom pri indeksiranju in kontekstualizaciji vaših spletnih strani.
6. Pišite visokokakovostno vsebino
Google želi, da so njegovi uporabniki zadovoljni. Zato si za vsako iskalno poizvedbo prizadeva ponuditi najbolj ustrezno vsebino. Če torej želite, da se vaše spletno mesto dobro uvršča na Googlu, morate ustvariti vsebino, ki ustreza namenu iskanja in ki hkrati pritegne ljudi k branju. Poskrbite, da tematiko vsebine pokrijete v celoti in ne izpustite informacij, ki bi lahko bile pomembne. Daljša besedila sicer ne pomenijo, da je napisana vsebina kakovostnejša, lahko pa nakazujejo, da je bila tema poglobljeno obravnavana. Zato tudi ni naključje, da se prispevki z večjim številom besed uvrščajo boljše. Poskrbeti pa morate seveda tudi za to, da bodo besedila pisana slovnično pravilno in čim bolj jasno ter razumljivo.
7. Optimizirajte slike
Slike pomagajo vizualizirati vašo vsebino in jo bralcem naredijo bolj razumljivo. Pomembne pa so tudi za SEO. Ste že kdaj opazili slike, ki se pojavljajo na vrhu rezultatov iskanja? To predstavlja odličen način, da ljudi pripeljete na vaše spletno mesto. Da pa bi spletni pajki razumeli, kaj je upodobljeno na vaših slikah, je slednje potrebno opremiti s tako imenovanimi nadomestnimi besedili (»alt text«). Ta so tudi ključnega pomena za zagotavljanje dostopnosti vsebine ljudem, ki iz takšnega ali drugačnega razloga slik ne morejo videti.
Seveda pa ob vsem tem ne pozabite na primerne dimenzije in format slik, saj lahko velike slike precej upočasnijo nalaganje strani. Ena izmed rešitev je tako imenovano stiskanje slik, za katero obstaja kar nekaj brezplačnih spletnih orodij.
8. Pospešite nalaganje svojih strani
Hitrost vaše strani je izjemno pomembna za uvrščanje spletnega mesta, saj bistveno vpliva na izkušnjo, ki jo imajo vaši uporabniki, ko raziskujejo vaše spletišče. Ljudje potrebujejo zgolj nekaj sekund na spletni strani, preden se odločijo, ali jo želijo raziskati naprej ali zapreti. Dandanes, ko je na spletu toliko raznovrstnih spletišč, obiskovalci ne bodo prav dolgo čakali na nalaganje strani, slik in videoposnetkov, zato poskrbite, da bodo z veseljem ostali.
9. Ne pozabite na mobilno različico
Ker ljudje za dostop do interneta vedno pogosteje uporabljajo svoje mobilne telefone, je nujno, da optimizirate svoje spletno mesto za pametne naprave. Nihče namreč ne želi ostati na spletnem mestu, ki se ne prilagaja različnim velikostim zaslonov, saj je uporabniška izkušnja ob tem zelo slaba. Tudi Google pri indeksiranju spletnih strani primarno upošteva mobilno različico spletišča in jih v skladu z ustreznostjo tudi uvršča.
10. Poskrbite za brezhiben tehnični SEO
O ustvarjanju dobre strukture spletnega mesta smo že govorili, kot tudi o hitrosti nalaganja in pomembnosti odzivnega dizajna. Vse to lahko štejemo pod tehnični SEO. Vendar pa tehnični SEO obsega še marsikaj drugega, kar pa je za nekoga, ki nima ustreznega znanja in se optimizacije za iskalnike loteva sam, lahko dokaj zahtevno. V tem primeru se je najbolje obrniti na izkušene strokovnjake, ki bodo pregledali vaše spletno mesto in naredili načrt optimizacije (tako tehnične kot vsebinske).
V kolikor se zanimate za optimizacijo spletnih strani za iskalnike, a bi pri tem potrebovali strokovno pomoč, nas kontaktirajte na info@agenda.si ali 02 421 61 31.